xx33

Det kan være super svært at finde motivationen til at få dagens træning overstået. Uanset om det er, når vækkeuret ringer alt for tidligt, eller om det er når du kommer hjem efter en lang dag, kan det være svært at få taget sig sammen til det.

Men faktisk har det mange fordele at bevæge sig ude i naturen. Naturen har nemlig en naturlig positiv virkning på dit humør og dit stressniveau, hvilket gør, at træningen kan overstås med et meget bedre humør og overskud, hvis du vælger at flytte træningen udenfor.

Læs mere her og få gode råd til, hvordan du får mest ud af træningen i naturen.

skov

Det handler bare om at komme afsted

Lad være med at tvinge dig selv til en virkelig hård workout eller en vildt lang løbetur, hvis du virkelig føler dig smadret. Pointen er, at du kommer ud, og at du får bevæget dig.

Så lad være med at slå dig selv oven i hovedet over, at du kun får løbet et par kilometer eller ikke træner så hårdt i dag. Du bør rose dig selv for at have fundet styrken og motivationen til at komme ud af døren.

Ofte viser det sig også, at energien kommer undervejs, når du begynder at bevæge dig og får noget frisk luft. Så selv de dage, hvor du ikke føler, at du er i stand til at præstere noget som helst, kan det sagtens være, at du finder energien, når først du er kommet i gang.

udendørs yoga

Udnyt naturen tæt på dig

Træning og bevægelse kan foregå hvor som helst. Det har dog rigtig mange fordele at rykke træningssessionen ud i naturen. Så hvis du bor i nærheden af en skov, en strand eller måske bare en park, er det bare om at udnytte det.

Der er nemlig masser af forskellig træning, du nemt kan lave ude i naturen. Dette kan både være løb, styrketræning, cardio eller yoga. Disse træningsformer kan også sagtens laves uden særligt udstyr, men du kan i stedet udnytte de muligheder, som naturen, du befinder dig i, giver dig. 

Hvis du godt kan lide at have udstyret i orden, kan du få mange forskellige ting, der er gode at have, når du er i naturen.

Hvis du mangler inspiration til øvelser eller træningsrutiner, du kan lave udenfor, kan du prøve at søge på nettet efter træningsguides eller videoer, så du får mest ud af din træning.

Lad ikke tanken om træning stoppe dig helt fra at komme afsted. Så længe du kommer ud, har du allerede gjort noget for dig selv. Uanset om det er en hård workout eller bare en gåtur i skoven, så har du tilbragt tid i naturen og bevæget dig, og det kan du være godt tilfreds med.